Αρχική σελίδα Sport.gr

Blogs/Ready-steady-go
Τελευταία ενημέρωση: 10/05/2012 @ 17:04

Η F1 στη Βαρκελώνη

γράφει: Θοδωρής Κατσαρογιάννης
 
 
Ο πέμπτος αγώνας F1 για τη σεζόν 2012 διεξάγεται στην Καταλούνια της Ισπανίας, το τριήμερο 11-13 Μαϊου.
 
 
&nsbp;

Ο αγώνας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την Κυριακή στις 15:00GR

 

Η διακοπή των τριών εβδομάδων από το GP Μπαχρέιν περιελάμβανε την πραγματοποίηση δοκιμών εξέλιξης στο Μουτζέλο, όπου αρκετές ομάδες είχαν την ευκαιρία να τρέξουν με τις αναβαθμίσεις που ετοιμάζουν για το ισπανικό GP.

Η προσοχή ήταν στραμμένη κυρίως στην Ferrari, η οποία προσπαθεί εναγωνίως να βελτιώσει την απόδοση του μονοθεσίου της έπειτα από το δύσκολο ξεκίνημά της στη χρονιά.

Η ιταλική ομάδα δοκίμασε ορισμένα νέα εξαρτήματα στο Μουτζέλο και τώρα ετοιμάζεται να τρέξει με το πλήρες πακέτο αναβαθμίσεων στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, ευελπιστώντας να μειώσει κατά πολύ τη διαφορά που τη χωρίζει από τα κορυφαία μονοθέσια.

Από την πλευρά της η McLaren ετοιμάζει ένα υπερυψωμένο ρύγχος για την MP4-27, ενώ η Red Bull περιμένει να πάρει πιο πολλά από τη νέα διάταξη των πλαϊνών αεραγωγών που παρουσίασε στο Μπαχρέιν.

Η Red Bull ήταν πολύ ανταγωνιστική στον προηγούμενο αγώνα, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να παίρνει την πρώτη του φετινή νίκη από την pole position και να περνάει επικεφαλής του πρωταθλήματος.

Ωστόσο, στη Βαρκελώνη τα πράγματα αναμένεται να είναι πολύ πιο ρευστά. Αυτό γιατί όλες οι ομάδες φέρνουν αναβαθμίσεις για την πρώτη ευρωπαϊκή κούρσα της σεζόν, οι οποίες ίσως ανατρέψουν τα δεδομένα στην ιεραρχία.

Η Ferrari παραμένει το μεγάλο ερωτηματικό, για το αν θα μπορέσει να πλησιάσει τις μπροστινές θέσεις - και αν ναι, σε ποιο βαθμό. Επίσης, περιμένουμε να δούμε αν η πολύ δυνατή εμφάνιση της Lotus στο Μπαχρέιν, με τη διπλή παρουσία στο βάθρο, θα έχει και συνέχεια.

Το σίγουρο είναι, πάντως, ότι με τουλάχιστον τέσσερις ομάδες να έχουν δείξει ικανές να παλέψουν για τη νίκη ως τώρα (Red Bull, McLaren, Mercedes, Lotus), ο αγώνας στη Βαρκελώνη προμηνύεται συναρπαστικός και ανοιχτός σε κάθε αποτέλεσμα.

Λάστιχα
Για πρώτη φορά φέτος η Pirelli επέλεξε λάστιχα που απέχουν περισσότερο από έναν τύπο μεταξύ τους: τη σκληρή γόμα (ασημί διακριτικά) και τη μαλακή γόμα (κίτρινα διακριτικά).

Ο ρυθμός φθοράς των ελαστικών αναμένεται να είναι ιδιαίτερα μεγάλος, εξαιτίας των υψηλών φορτία g σε συνδυασμό με την τραχιά άσφαλτο και τις ζεστές θερμοκρασίες. Η καταπόνηση είναι μεγαλύτερη για το εμπρός αριστερό λάστιχο, καθώς οι περισσότερες από τις 16 στροφές της πίστας είναι δεξιές.

DRS
Η μία και μοναδική ζώνη DRS έχει μήκος περίπου 750 μέτρα και είναι τοποθετημένη στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, όπως πέρυσι. Το σημείο ανίχνευσης θα βρίσκεται ξανά μεταξύ των στροφών 15 και 16.

Καιρός
Οι προβλέψεις αναφέρουν αίθριο καιρό στο μεγαλύτερο μέρος του τριημέρου, με τη θερμοκρασία να φτάνει τους 26 βαθμούς Κελσίου. Για την Κυριακή, ωστόσο, υπάρχει η πιθανότητα να σημειωθούν τοπικές καταιγίδες.

Λίγα λόγια για την πίστα
Η κατασκευή της Καταλούνια ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 1991, όταν και φιλοξένησε το πρώτο της GP. Παρότι είναι χτισμένη στην τοποθεσία Μοντμελό, συνηθίζεται να αναφέρεται ως η πίστα της Βαρκελώνης στον κόσμο της F1.

Ο αριθμός των προσπερασμάτων στη συγκεκριμένη πίστα είναι παραδοσιακά χαμηλός, πρώτον λόγω της χάραξής της και δεύτερον επειδή αποτελεί δημοφιλή προορισμό για δοκιμές εξέλιξης, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να τη γνωρίζουν πολύ καλά. Το σημείο που προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία για προσπέρασμα, είναι η περιοχή φρεναρίσματος της πρώτης στροφής.

Συνολικά, η σχεδίαση της Καταλούνια εμπεριέχει μια ισορροπημένη δοσολογία από μεγάλες ευθείες, γρήγορες στροφές και αργά κομμάτια. Γι' αυτόν τον λόγο οι ειδικοί λένε ότι αν ένα μονοθέσιο αποδίδει καλά εκεί, τότε έχει την προοπτική να κάνει το ίδιο και στα περισσότερα άλλα σιρκουί του πρωταθλήματος.

Ενδιαφέροντα στατιστικά και στοιχεία
- Τέσσερις διαφορετικοί οδηγοί έχουν κερδίσει τους τέσσερις πρώτους αγώνες της σεζόν, κάτι που είχε να συμβεί από το 2003. Η τελευταία φορά με πέντε διαφορετικούς νικητές στους πέντε πρώτους αγώνες ήταν το 1983.

- Στα εννιά από τα τελευταία 10 ισπανικά GP, νικητής της κούρσας ήταν ο κάτοχος της pole position (συνολικά στα 16 από τα 21).

- Ο Μίκαελ Σουμάχερ έχει τις περισσότερες νίκες στην Ισπανία (έξι). Επίσης, είναι ο μοναδικός πιλότος που έχει κερδίσει τον συγκεκριμένο αγώνα χωρίς να έχει ξεκινήσει από την πρώτη σειρά του grid (το 1996).

- Τα τελευταία έξι χρόνια υπήρξαν έξι διαφορετικοί νικητές στην Καταλούνια.

- Ο Λιούις Χάμιλτον είναι ο μοναδικός παγκόσμιος πρωταθλητής από τους έξι του φετινού grid που δεν έχει κερδίσει ποτέ το ισπανικό GP.

Η ταυτότητα του GP Ισπανίας
Γύροι: 66
Μήκος πίστας: 4,655 χλμ.
Αγωνιστική απόσταση 307,104 χλμ.
Ρεκόρ γύρου σε αγώνα: 1:21:670 - Κίμι Ράικονεν (2008)
2011
Χρόνος pole position: 1:20.981 - Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Ταχύτερος γύρος: 1:26.727 - Λιούις Χάμιλτον (McLaren)

Το πρόγραμμα του GP Ισπανίας
Παρασκευή 11/5
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 11:00-12:30GR (OTE TV Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος 15:00-16:30GR (OTE TV Sport 3 - Απευθείας μετάδοση)

Σάββατο 12/5
Ελεύθερες δοκιμές - 3ο σκέλος 12:00-13:00GR (OTE TV Sport - Απευθείας μετάδοση)
Κατατακτήριες δοκιμές 15:00GR (OTE TV Sport - Απευθείας μετάδοση)

Κυριακή 13/5
Αγώνας 15:00GR (Αlpha, OTE TV Sport - Απευθείας μετάδοση)

Προηγούμενοι πρόσφατοι νικητές
2011 - Σεμπάστιαν Φέτελ, Red Bull-Renault
2010 - Μαρκ Ουέμπερ, Red Bull-Renault
2009 - Τζένσον Μπάτον, Brawn-Mercedes
2008 - Κίμι Ράικονεν, Ferrari
2007 - Φελίπε Μάσα, Ferrari
2006 - Φερνάντο Αλόνσο, Renault



 
Λέξεις κλειδιά: F1, GP Ισπανίας
 
 
φορτώνεται